Další projekty ::   [ LogaOnline.cz ] ::   [ Market-hall.cz ] ::   [ Game-hall.cz ] ::
:: HLEDEJ ::
 
:: MENU ::
 
:: HRÁČSKÝ SLOVNÍK
 
:: REKLAMA ::

 
 
:: TOP-LIST ::

TOPlist 




 



King's Quest 1: Quest For The Crown
1. Než začnete hrát
Úvodem:
Tenhle návod je na původní verzi, která vyšla v roce 1987. Hra se dočkala ještě remeaku, kde se vylepšila grafika, zvuky a další věci, ale změnil se také průběh a scénář hry. Některé úkoly byly přidány, některé naopak zmizely a některé řešení úkolů bylo pozměněno. Proto pokud se budete řídit tímto návodem nejspíš novou verzi vůbec nedohrajete.

Příběh:
Království Daventry je v rozpadu. Král Edward's je starý a umírá. Zemi zachrání pouze tři kouzelné předměty - zrcadlo, kterým jde vidět budoucnost, magický štít a truhla s neomezeným počtem zlata. Vy, jako Sir Graham, jste najat na tento úkol.

Ovládání:
Hra se ovládá jenom několika klávesy, ale ovládání, pohyb, je občas trochu složitý.

  • Pohyb: můžete se pohybovat pomocí kurzorových šipek, ale osobně doporučuji vypnout num lock a pohybovat se numerickými klávesami. Jelikož zde, oproti kurzorovým šipkám, se můžete hýbat i do úhlopříček, což během některých částí hry oceníte.
  • Plavání, skrčení, skok: ve hře budete občas muset taky kromě chození plavat nebo skočit. Skrčení jsem myslím nepoužil ani jednou a skákání jsem taky mnohokrát nepoužil. Důležité je plavání. Občas budete muset totiž jít do vody. Sir, když spadne do vody, začne se topit a vy musíte rychle zmáčknout klávesu plavání nebo se Graham po chvíli utopí. Naopak, v některých vodách vám ani plavání nepomůže a automaticky se utopíte (např. Hned počáteční příkop s krokodýli). Plavání, skrčení, skok vyvoláte v bud v menu (ESC), v položce action nebo klávesami: = (klávesa rovná se, plavání), - (klávesa mínus, skrčení), 0 (klávesa nula, skok).
  • Další důležité klávesy: TAB (inventář), F1 (nápověda), F2 (zvuky on/off), F3 (vypíše vaši poslední napsanou zprávu), F5 (Save), F7 (Restore neboli Load), F9 (restart hry).

Menu (popis pouze nejdůležitějších položek):
Do menu hry se dostanete stisknutím klávesy ESC. V menu se pohybujete kurzorovými šipkami a výběr potvrdíte klávesou enter.

  • File: Save (uložit hru, máte 12 pozic), Restore (neboli load, nahraje uloženou pozici), Restart (začnete hru od začátku), Quit (opustíte hru, odchod do operačního systému).
  • Game: See object (prohlédnete si vybraný objekt v inventáři), Inventory (vyvoláte inventář).
  • Action: Swim (plavání), Jump (skok), Duck (skrčení).
  • Speed: zde si můžete vybrat rychlost hry, s jakou se bude Sir Graham pohybovat, rychlost Fast (rychle), je na silných strojích absolutně nepoužitelná, Slow je zase ultra pomalá, takže doporučuji ponechat základní nastavení, což je Normal.

Na co si dávat pozor, postřehy, bodování, atd.:
Hra Roberta Williams, King's Quest je velmi záludná. Ve hře získáváte postupně body za každou maličkost, kterou provedete. Celkově získat plný počet 158 bodů je dost obtížné. Cílem hry totiž prakticky není vyřešit všechny questy a nástrahy, které vás ve hře čekají. Hra nemá předem stanovený průběh a můžete ji dohrát jak chcete. Hra vám dává velkou volnost. Ne všechny předměty totiž na sebe navazují a hodně předmětů vůbec ani nepoužijete. Ovšem, čím více předmětů získáte, tím dostanete i více bodů. Všechno se bodově hodnotí. Třeba u některých předmětů i prohlédnutí předmětu. Naopak třeba body ztratíte tím, že vlezete do některé vody, do které jste neměli.
Ve hře potkáváte hodně mystických a pohádkových postav, jako zlá čarodějnice, trpaslík, troll, kouzelná víla, skřítci, kouzelný pták, drak, vlk a další. Většinou se Vás snaží zabít, ale bez některých se neobejdete. Tyto postavy se objevují zcela náhodně, nejčastěji v okolí svých obydlí - skály, jeskyně, dřevěný dům atd.. Aby Vás nechytli a nezabili nebo neokradli o některý důležitý předmět v inventáři, doporučuji chodit po okrajích obrazovky. Pokud se některá ze záporných postav objeví na obrazovce, rychle přejděte do jiné obrazovky a ona už za vámi nepůjde. Poté když se vrátíte zpět na tu obrazovku, ze které jste utekli, obvykle by tam už být neměla. Píšu schválně obvykle, protože někdy se tam objeví znovu. V tomto případě postupujte jako minule.
Na druhou stranu občas potřebujete někoho najít. Třeba kouzelná víla se objevuje pravidelně na stejném místě. Takže pokud se tam neobjeví, znovu přejděte do jiné obrazovky a vraťte se, popř. tohle opakujte několikrát. Kouzelná víle by se tam měla po chvíli objevit.
Hru si zkracujte. Hrací plocha hry se skládá z několik obrazovek jak na výšku, tak na šířku. Příklad: abyste nešli 8 obrazovek na východ na nějaké místo na které chcete, běžte 3 obrazovky na západ a objevíte se na stejném místě.
Hru si často ukládejte, pohyb postavy není příliš rychlý, a proto, když se zabijete někde daleko od posledního místa uložení, je to k zoufalství. Hlavně si dávejte pozor na mosty, hned ten na začátku je dost záludný (vždy sledujte přesně boty Grahama a podle nich se řiďte). Jak budete v útrobách fazolového stonku a půjdete po schodech, používejte výhradně numerickou klávesu a držte se při zdi.
Ještě připomínám, že mým návodem nezískáte plný počet bodů (158), ale zhruba jenom 124.

2. Samotný návod
Velkým písmem jsou napsány jednotlivé anglické příkazy, které musíte napsat a potvrdit klávesou enter. V závorce je uveden počet bodů, které za splnění úkolu získáte.
Pokud např. napíšu, jděte na 1x východ, 3x západ a v cestě je třeba voda nebo nějaká překážka, tak ji jednoduše přeplavte nebo ji obejděte apod.
Přejděte opatrně přes most, jděte na západ, otevřete dveře OPEN DOOR (1), jděte dále až ke králi, promluvte si s králem TALK KING. Objeví se obrazovka, kde král popisuje svoje trápení. Poté vyjděte ze zámku a dejte se doleva přes most. Nepřecházejte obrazovku, ale dejte se na sever. Dojdete k záhonku s mrkví. Vezměte mrkev GET CARROT (3). Jděte na západ a vyšplhejte na strom CLIMB TREE (5). Podívejte se na hnízdo LOOK NEST a vezměte zlaté vejce GET EGG (11). Slezte ze stromu a jděte na jih. Zde posuňte balvanem MOVE ROCK (13) a podívejte se do díry LOOK HOLE. Z díry vezměte dýku GET DAGGER (18). Jděte na sever a pak východ, východ, východ. Zde se objevuje kouzelná víla, která vám dá kouzlo. Pokud se zde neobjeví, přejděte přes obrazovku a vraťte se. Takhle to dělejte, dokud se neobjeví. Vždy chvíli na obrazovce, kde se má objevit, počkejte. Poté jděte na východ, východ, jih. Podívejte se do pařezu LOOK IN STUMP (19) a vezměte měšec GET POUCH (22). Jděte 3x na jih a 4x na východ. Tady si dejte pozor na zlého kouzelníka, protože se pohybujete v jeho oblasti. Dojděte k červené míse, vezměte ji GET BOWL (25) a podívejte se na ni. V misce je nápis fill (naplnit - zatím nemáme čím). Jděte na sever, až dojdete k zatočené řece. Vezměte kamenní GET PEBBLES (26). Poté jděte na západ a na jih. Vezměte spadlý ořech GET WALNUT (29) a otevřete ho OPEN WALNUT (32). Jděte na 2x na západ.
Ocitnete se u perníkové chaloupky. Dojděte k oknu a ulomte si kousek EAT HOUSE (34). Vejděte dovnitř (OPEN DOOR). Otevřete krb OPEN STOVE, otevřete skříňku na zdi OPEN CUPBOARD (36) a vezměte z ní sýr GET CHEESE (38). Ve vedlejší místnosti vezměte ještě noty, které leží na stole GET NOTE (40) a přečtěte si je READ NOTE (41). Vyjděte z domu a dejte se 4x na sever a 1x na západ. Dojdete k dřevěné ohradě s bránou. Otevřete bránu OPEN GATE. Jděte za kozlem, který je buď přímo na této obrazovce nebo přejděte do levé obrazovky, kde už musí být. Zblízka mu ukažte mrkev SHOW CARROT (46). Kozel půjde za vámi. Jděte 2x na jih a 1x na západ. Dojdete ke kamennému mostu, přes který nepřecházejte. Jděte na jih a poté přes dřevěný most na západ. Zde, stejně jako na dalších dvou dřevěných mostech, Vás zastaví Troll, který Vás nebude chtít pustit dále. Kozel ho zneškodní a poté uteče (50). Přejděte přes most a dostanete se ke Gnomovi (dědkovi). Podívejte se na něho LOOK MAN a promluvte sním TALK MAN. Poté se ho musíte minimálně 3x zeptat na jeho jméno. Stůjte vždy blízko něho a ptejte se ho, jak se jmenuje ASK NAME (použijte klávesu [F3] pro výpis poslední zprávy). Po několika pokusech dědek zmizí a objeví se zlatý klíč, který vezměte GET KEY (53).
Teď jděte 3x východ a 1x sever. Objevíte se u dřevěného domku. Jděte dovnitř ENTER HOUSE. Uvnitř sedí muž a žena. Dejte jim mísu GIVE BOWL (55) a naplňte ji FILL BOWL (58). Poté vezměte opatrně housle GET FIDDLE (61). Dávejte pozor, ať nespadnete do žádné z děr. Vyjděte z domu a dejte se 3x na jih a 2x na východ. Objevíte u vchodu do hor. Odemkněte dveře UNLOCK DOOR a otevřete je OPEN DOOR (63). Jděte opatrně nahoru po schodech. Používejte výhradně numerické klávesy a držte se stále při zdi. Jděte stále nahoru. Pokud narazíte mezi druhým a třetím schodištěm na trpaslíka, vlezte zpět do předchozí obrazovky a zase se vraťte. Až vyjdete úplně nahoře ze schodiště, dejte se na jih. Běžte k děravému stromu a podívejte se do něho LOOK HOLE. Vezměte prak GET SLING (65). Jděte na sever a na západ. Zde je obr, který Vás vždy po chvilce zašlápne. Tato pasáž je poměrně složitá a zdlouhavá. Musíte totiž pomocí houslí obra uspat a vzít mu truhlu. Existuje na to snad jediný fígl a to tento :
Přeběhněte přes obrazovku s obrem na západ. Všimněte si, že kdykoliv se vrátíte na obrazovku s obrem, obr se objeví vždy na stejném místě. Nejdříve si vyzkoušejte, kde se obr zasekává, o který strom. Vraťte se zpět na západ. Do příkazového řádku napište PLAY FIDDLE, ale neodentrujte. Poté přejděte na obrazovku s obrem, zmáčkněte enter. Housle začnou hrát, a vy se rychle snažte postavit za nějaký strom (mě se vyplatil ten, co je na severozápadě). Obr nebude vědět, z které strany má tento strom obejít a zasekne se o něj. Po 30-60 sekundách by měl obr usnout. Pokud obr strom obejde, utečte zpět za obrazovku. V tomto případě musíte celý postup zopakovat, dokud se Vám to nepovede. Věřte, že to není tak jednoduché, ale po chvilce zkoušení se to povede.
Jakmile obr usne (72), vezměte mu truhlu GET CHEST (80). Sejděte zpět po stonku úplně dolů před dveře. Jděte na východ. Zde by se měl objevit ELF, pokud ne, přecházejte obrazovku, dokud se neobjeví. Promluvte s ním TALK ELF. Dá Vám prsten neviditelnosti (83). Přeplavte na východ a poté ještě jděte 1x na východ. Zde seberte čtyřlístek TAKE CLOVER (85). Jděte stále na východ, dokud nedojdete k jeskyni. Zde se objevuje pták. Pták létá po obrazovce a občas se přiblíží úplně k zemi. Snažte se, aby Vás chytnul a odnesl. Až Vás pustí, jděte na západ a vezměte houbu GET MUSHROOM (89). Jděte zpět na východ a spadněte do díry. Jděte až k myši a dejte jí opatrně sýr GIVE CHEESE TO RAT (31). Otevřete dveře OPEN DOOR. Trpaslíků si zatím nevšímejte. Jděte na jih a vezměte králi štít GET SHIELD (99). Jděte zpět na sever ke dveřím a zahrajte na housle PLAY FIDDLE (102). Jděte zase zpět za králem a vezměte mu žezlo GET SCEPTRE (108). Poté jděte po schodech na západ.
U díry se zmenšíte tím, že sníte houbu EAT MUSHROOM (110) a dírou projdete ven (111). Jděte 3x na sever a 1x na západ. U studny vlezte do vědra CLIMB PAIL (112). Poté skočte do vody GET WATER, začněte plavat (klávesa [=]), potopte se DIVE WATER a plavte dírou doleva. Objevíte se u draka. Stůjte zhruba mezi dvěma skvrnami na zemi a až bude drak čelem k vám, hoďte po něm dýku THROW DAGGER. Poté vezměte zrcadlo GET MIRROR (121). Jděte zpět do vody, plavte rychle nahoru a vyšplhejte po laně CLIMB ROPE (123). Jděte na jih a poté 3x na východ. Jste u zámku. Přejděte opatrně přes most, otevřete dveře OPEN DOOR a jděte za králem (124). Promluvte si s králem TALK TO KING a chvíli počkejte. Král se zaraduje a zemře. KRÁL JE MRTEV - AŤ ŽIJE KRÁL !

3. Mapa*
ELF, Voda Voda Čtyřlístek Voda Pták, vchod do hnízda Čaroděj - nice Voda Vchod do hor
Záhon s mrkví - levá část Záhon s mrkví - pravá část Kouzelná víla Ohrada s kouzlem - levá část Ohrada s kouzlem - pravá část Studna Vlk Strom s hnízdem
Zámek - levá část, vchod ke králi Zámek - pravá část, začátek Voda - u ústí nelze plavat! Voda Pařez s vakem Voda Voda Kámen s dýkou
Řeka, houba Místo, kde vás pták pustí (jinak se sem nedostanete) Dřevěný most - hlídá Troll Kamenný most Voda Dřevo - Rubcova chatrč - levá část Dřevo - Rubcova chatrč - pravá část Gloom, květiny
Zatočená řeka Řeka Gnom (dědek) Dřevěný most - hlídá Troll Květiny Voda Východ z podzemí Kamení a stromy
Mísa Stromky, kamení Dřevěný most - hlídá Troll Stromky, řeka Stromky Perníková chaloupka Kouzelník Ořech

* Jedná se o základní mapu hlavního světa Daventry, mapy horního světa hor, podzemní díry s permoníky a podzemní díru studny jsem nekreslil, protože se jedná o málo rozlehlé a jednoduché lokace.

Autor:Jan Bobčík



Počet zobrazení: 35
Přidáno dne: 21.10.2005